مهارت های لازم برای کارآفرینی

مهارت عای لازم برای کارآفرینی

در این نوشته قصد داریم تا سه مورد از سوال های های مهمی که در مسیر کارآفرینی باید از خود بپرسیم را توضیح دهیم.این سه مورد یا بهتر بگوییم این سه سوال مهم درباره ی مهارت های لازم برای کارآفرینی تحت عنوان “سه سنگ کوچک” بررسی خواهد شد.گفتنی این که این نوشته چکیده ی بخشی از تجربیات “دنیل مکس ول” در حوزه ی کارآفرینی و مهارت های لازم برای کارآفرینی است که آن را در کتاب”از صفر شروع کن”توضیح داده است.اگر به حوزه ی کارآفرینی و مسائل مربوط به آن علاقه مند هستید،با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

عناوین بخش های مختلف:

مهارت های لازم برای کارآفرینی

سنگ کوچک شماره یک

سوال روزانه ای که برای ثرتمند شدن و همیشه ثرتمند ماندن باید از خود بپرسید:

اگر دوست دارید از آینده ی مالی خود محافظت کنید،ثروتمند شوید،آزاد باشید و همیشه از لحاظ اقتصادی امنیت داشته باشید،این مهم ترین سوالی است که باید به طور مداوم از خود بپرسید.می توانید این سوال را هر شب قبل از خوابیدن از خود بپرسید.پاسخ شما به این سوال باید همیشه بله باشد وگرنه در معرض خطر هستید.

سوال مد نظر این است:آیا امروز سرمایه ای برای خود ایجاد کرده ام؟

بسیاری از ما وقتی در پایان روز برمیگردیم و به روزی که سپری کرده ایم می اندیشیم،متوجه می شویم که با کارهایی که در طول روز انجام داده ایم،هیچ سرمایه ای برای خود ایجاد نکرده ایم.متوجه خواهیم شد که فقط زمان خود را با پول معاوضه کرده ایم.خواهیم دید که ارزشمندترین منبع خود را صرف چیزی کرده ایم که به راحتی قابل مبادله است و آن چیزینیست جز پول!.

من واقعا نمی فهمم که چرا یک انسان باید خواهان مبادله ارزشمندترین منبع خود،بدون ایجاد هیچ گونه سرمایه ای باشد.پول همه چیز نیست!به همین دلیل شما نباید با ارزش ترین منبع خود را برای به دست آوردن صرف کنید.

هر روز که برای کار از خواب بیدار می شوید،یا باید در حال ایجاد سرمایه باشید یا به سمت ایجاد آن قدم بردارید.

حال شاید بپرسید سرمایه چیست؟به بیان ساده سرمایه چیزی است که می تواند بدون دخالت مستقیم در وقت و زمان شما به صورت روزانه،موجب تولید پول نقد یا فروش شود.داشتن سرمایه به معنای داشتن اموالی است که شما و خانواده تان را تامین می کند.ایجاد سرمایه آن قدرها هم سخت نیست.

مهارت های لازم برای کارآفرینی

مهارت های لازم برای کارآفرینی

به این مسئله فکر کن.بیشتر ما ده سال از زندگی مان را صرف یادگیری کارمندبودن کرده ایم،اما اگر فقط یک سال را صرف یادگیری ایجاد سرمایه کنید،نحوه ایجاد آن را برای همیشه خواهید آموخت.این مسئله ابدا سخت نیست؛بلکه صرفا نیاز به آموزش دارد.مهارت های لازم برای کارآفرینی

در واقع این مسئله به ساختن یک ذهنیت جدید مرتبط است.یک مهارت قابل یادگیری است و شما می توانید این مهارت را یاد بگرید.اجازه ندهید هیچ خلاف این را به شما بگوید.

به تفاوت میان ایجاد روزانه سرمایه و ایجاد نکردن آن و تاثیری که هر یک از آن ها بر زندگی تان خواهد داشت فکر کنید.اثر مرکب حاصل از ایجاد رزوانه سرمایه،رمز دست یابی به امنیت مالی است و به همین دلیل است که ثروتمندان مدام ثروتمندتر می شوند.من و دوستان تجاری ام هر روز سرمایه ایجاد می کنیم.شما هم می توانید به ما ملحق شوید.در ادامه این مطلب به شما نشان خواهیم داد که چونه باید هر زوز زندگی خودتان را صرف ایجاد سرمایه کنید.

سنگ کوچگ شماره 2

قانون اصلی کارآفرینی موفق

قبل از شروع شما باید مهم ترین قانون کارآفرینی موفق را درک کنید.اگر این قانون را زیرپا بگذارید همه چیز به فنا خواهد رفت.کافی است این قانون را دنبال کنید تا ثروتمند شوید.

من کار آفرینانی را دیده ام که سالانه بیش از ده میلیون دلار درآمد داشته اند و به همین خاطر دچار تکبر شده اند و این قانون را نقض کرده اند و با این کار خودشان را به فنا داده اند.

این قانون در ابتدا غیرعادی به نظر می رسد،اما همین قانون همه ترس من از کسب درآمد را از بین برد.قانونی که از آن حرف می زنیم این است:”ما معین نمی کنیم که چه راه حلی عملی می شود!فقط همین!”

وقتی متوجه شدید که تنها کاری که باید انجام دهید گوش دادن است؛تعجب خواهید کرد که چرا سال ها قبل این کار را نکرده اید.

اگر همه چیز روی سرم خراب شود،دچار وحشت نمی شوم.فقط به سمت جهان بیرون حرکت می کنم و به دقت گوش می کنم،به دنبال نبضی می گردم تا آن چه ممکن است عملی شود و برایم ثروت به ارمغان بیاورد را بیابیم و ایمان دارم که چنین چیزی را خواهم یافت.بسیاری از افراد ایده های فردی شان را به زور به بازار تحمیل می کنند،اما این کار همیشه به خستگی،شکست و ناامیدی ختم خواهد شد.

داشتن ثروت و آزادی ربطی به حدس و گمان درباره نحوه عملی شدن یا پیشبرد یک ایده مثل فیسبوک ندارد بلکه همه چیز مربوط به گوش دادن است.

مسئله ساده ای به نظر می رسد،اما در واقع خیلی دشوار است.هرگاه احساس کردید که در حال تلاش برای هوشمندانه تر عمل کردن از این قانون یا باهوش تر بودن از افرادی که برای آن ها کار می کنید هستید؛غرورتان را قورت بدهید،قلب خود را دوباره بگشایید و گوش دهید.

حتی برای من هم گاهی پیش می آید که این قانون را فراموش کنم.فکر کنم همه ما هر از گاهی آن را فراموش می کنیم.اگر یک وقت متوجه شدید که من دارم تلاش می کنم از شما باهوش تر باشم،اجازه دارید فریاد بزنید:

غرورت را

قورت

بده.

آن وقت من به خاطر می آورم که قلبم را بگشایم و دوباره گوش دهم.

سنگ کوچک شماره 3

افتادن در دام حسادت را با داشتن حس دوست داشتنی کنجکاوی کنترل کنید.

اگر در حال حسادت ورزیدن هستید،در حقیقت به فنا رفته اید.حسادت یک احساس کم ارزش است که همه ی خلاقیت تان را سرکوب می کند.

همه ی …خلاقیت ها!

آیا تا به حال به یک شخص،محصولات آن شخص یا کسب و کارش حسادت کرده اید؟حسادت سرعت حرکت شما را کاهش می دهد،دید شفاف شما را کدر می کند و شما را از آموختن باز می دارد.حسادت شما را به همان جایی که هستید غل و زنجیر می کند.

همه ی موضوع همین است.حسادت و غبطه احساساتی هستند که همه ی ما به آنها دچار می شویم.با این همه،تا به حال ندیده ام که این مسئله در کتاب های مربوط به تجارت و کسب و کار مطرح شده باشد.علت وجود این سنگ کوچک در این بخش نیز همین است.

اشتباهی که من مرتکب شدم آن را تکرار نکنید.من سال ها خود را در حس حسادت حبس کرده بودم و این مسئله من را از پیشرفت باز داشته بود.من به خاطر ترس،زمین گیر شده بودم،و این وضعیت باعث ایجاد حسادت در من می شد.من چنان از توانایی های خود وحشت داشتم،که گوشه ای می نشستم و به کسانی که موفق به دستیابی به اهداف مدنظر من می شدند،حسادت می کردم.بسیاری از ما به خاطر افتادن در دام حسادت،خوشبختی خود را ار بین می بربم و توانایی هایمان را سرکوب می کنیم.

شما می توانید با پرسیدن یک سوال ساده از خودتان،حسادت و غبطه را کنار بگذارید.قلب خود را به سوی آموختن بگشایید و این سوال را از خودتان بپرسید:”از این شخص،محصول یا کسب و کار،چه چیزی می توانم بیاموزم؟”

به محض این که متوجه شوید چیزی برای یاد شگرفتن وجود دارد،حس کنجکاوی شما برانگیخته می شود و احساس حسادت در شما فروکش خواهد کرد.وقتی چنین شود احساس راحتی و خلاقیت بیشتری خواهید داشت و به جای احساس متلاشی شدن،احساس تکامل خواهید کرد.به این ترتیب فورا توانایی خود را باز خواهید یافت.شما می توانید با پرسیدن این سوال،شادی و نشاط را برگزینید و مسئولیت کامل زندگی خود را برعهده بگیرید.شادی یک قدرت فوق العاده در تجارت و هکه ی کسب و کارهای دیگر است.

با در ردست داشتن این سه سنگ کوچک کم تر با واقعیت می جنگید و آرامش بیشتری خواهید داشت و مسئولیت بیشتری برای موفقیت خود خواهید پذیرفت.

مطالب دیگر:

تفاوت رزومه و سی وی چیست؟

ارسال دیدگاه